خسروجردی، نرجس و محمودی، مسعود (1393). مدرسه، خانهای امن برای زندگیکردن و زندگیآموختن. همایش ملی معماری، شهرسازی و توسعۀ پایدار با محوریت خوانش هویت ایرانی ـ اسلامی در معماری و شهرسازی. ایران، مشهد، مؤسسۀ آموزش عالی خاوران.
سمیعآذر، علیرضا (1376). تاریخ تحولات مدارس ایران. تهران: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور.
سیف، علیاکبر (1363). روانشناسی یادگیری و آموزشی. تهران: انتشارات آگاه.
سیف، علیاکبر (1375). روانشناسی پرورشی. تهران: انتشارات آگاه.
علیخانی، محمدحسین و مهرمحمدی، محمود (1383). بررسی پیامدهای قصدنشده (برنامۀ درسی پنهان) ناشی از محیط اجتماعی مدارس دورۀ متوسطۀ اصفهان. مجلۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3(4و3)، ۱۲۱-146.doi: 10.22055/edus.2006.16001
کاملنیا، حامد (1388). دستور زبان طراحی محیطهای یادگیری. تهران: انتشارات سبحان نور.
مرتضوی، شهناز (1376). فضاهای آموزشی از دیدگاه روانشناسی محیط. تهران: انتشارات سازمان نوسازی مدارس کشور.
مرتضوی، شهناز (1380). روانشناسی محیط. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
مطلبی، قاسم (1380). روانشناسی محیطی دانشی نو در خدمت معماری و طراحی شهری. فصلنامۀ هنرهای زیبا،10، ۵۲-67.
Altman, I., & Low, S. (1992). Human behavior and environments: Advances in theory and research. Vol. 12. New York: Plenum Press.
Bingler, S. Q., & Sullivan, k. (2003). Schools as Centers of Community. Washington D.C: Department of Education.
Bloom, B. S. (1964). Stability and change in human characteristics. New York: John Wiley & Sons.
Bruner, J. S. (1966). Toward a Theory of Instruction, Cambridge: Harvard University Press.
Canter, D. (1977). The Psychology of Place. London: Architectural Press.
Dudek, M. (2000). Architecture of Schools. UK: Architectural Press.
Gieryn, T. F. (2000). A Space for Place in Sciology. Annu. Rev. Sociol, 463, 26-96.
Gifford, R. (1987). Environmental Psychology. U.S.A: university of Victoria. https://fa.wikipedia.org- last visited: 2023-07-19.
Holdford, D., & Reinders, T. P. (2003). Development of an instrument to assess student perceptions of the quality of pharmaceutical education. American Journal of Pharmaceutical EducatioN, 67(4), 1-11.
Nair, P., & Fielding, R. (2005). The Language of School Design: Design Patterns for 21st. Century Schools (DesignShare, 2005), 26.
Relph, E. (1976). Place and placelessness. London: Pion Limited.
Roff, S. U. E., McAleer, S., Harden, R. M., Al-Qahtani, M., Ahmed, A. U., Deza, H., ... & Primparyon, P. (1997). Development and validation of the Dundee ready education environment measure (DREEM). Medical teacher, 19(4), 295-299.
Sanoff, H., Pasalar, C., & Hashas, M. (2000). School Building Assessment Methods. AIA: NCEF.
Tuan, Y. F. (1977). Space and Place: The Perspective of Experience. London: Edward Arnold.
Varma, R., Tiyagi, E., & Gupta, J. K. (2005). Determining the quality of educational climate across multiple undergraduate teaching sites using the DREEM inventory. BMC medical education, 5(1), 1-4.
logy, Patternology